Κατανοώντας πώς αρρωσταίνουμε από το στρες

stress1_original

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το 75 έως 90 τοις εκατό όλων των επισκέψεων σε γιατρούς πρωτοβάθμιας περίθαλψης είναι για τα συμπτώματα και τις διαταραχές που , κατά κάποιο τρόπο , σχετίζονται με το άγχος . Κάθε εβδομάδα , 112 εκατομμύρια άνθρωποι λαμβάνουν κάποια μορφή φαρμακευτικής αγωγής για συμπτώματα άγχους . Αυτό το στατιστικό στοιχείο δεν αποτελεί έκπληξη , δεδομένης των ευρέων σωματικών αλλαγών που συνοδεύουν την αντίδραση στο στρες . Το άγχος επηρεάζει σχεδόν κάθε σύστημα του σώματος ή μέρος του σώματος . Το στρες μπορεί να διαδραματίσει ένα ρόλο στην επιδείνωση των συμπτωμάτων μιας μεγάλης ποικιλίας άλλων διαταραχών και ασθενειών .

» Όχι απόψε , αγάπη μου , έχω ( από στρες) πονοκέφαλο «

Ένας πονοκέφαλος είναι απλώς ένας από τους πολλούς τρόπους που το στρες μπορεί να επηρεάσει τη σεξουαλική ζωή σας . Το στρες μπορεί να επηρεάσει τη σεξουαλική απόδοση και να σας στερήσει την λίμπιντο σας . Όταν αισθάνεστε στρες , η σεξουαλική σας ζωή μπορεί να μην είναι στην κορυφή της  λίστα σας . Διαταραχές της σεξουαλικής απόδοσης μπορεί να εμφανιστούν  με τη μορφή της πρόωρης εκσπερμάτωσης , με στυτική δυσλειτουργία , και άλλες μορφές στη δυσκολία στην επίτευξη οργασμού . Η ειρωνεία είναι πως το σεξ μπορεί να είναι ένας τρόπος για την ανακούφιση του στρες . Στην πραγματικότητα , για μερικούς ανθρώπους , η σεξουαλική δραστηριότητα αυξάνει όταν αισθάνονται  αγχωμένοι .

Πώς το στρες μπορεί να είναι ένας πόνος στο λαιμό ( και άλλα μέρη )

Οι μύες σας είναι ένας πρωταρχικός στόχος για το άγχος . Όταν είστε κάτω από την πίεση , οι μύες συσπώνται και να γίνουν τεταμένοι . Αυτή η ένταση των μυών μπορεί να επηρεάσει τα νεύρα σας , τα αιμοφόρα αγγεία , τα όργανα , το δέρμα και τα οστά . Χρόνια τεταμένοι μύες μπορεί να οδηγήσουν σε μια ποικιλία καταστάσεων και διαταραχών , που συμπεριλαμβάνουν μυϊκούς σπασμούς , κράμπες , του προσώπου ή της γνάθου , τριγμό των οδόντων ( τρίξιμο των δοντιών σας ) , τρέμουλο και ρίγος . Πολλές μορφές πονοκέφαλου, πόνων στο στήθος , και πόνου στην πλάτη είναι από τις πιο κοινές καταστάσεις  που προκύπτουν από το άγχος που προκαλείται από την ένταση των μυών .

Λαμβάνοντας το στρες στην καρδιά

Το στρες μπορεί να παίζει ένα ρόλο σε παθήσεις του κυκλοφορικού όπως η στεφανιαία καρδιακή νόσος , και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη , γιατί το στρες μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή σας πίεση , συστέλλονται τα αιμοφόρα αγγεία σας , να αυξήσει το επίπεδο της χοληστερόλης σας , να προκαλέσει αρρυθμίες , και να επιταχύνει το ρυθμό με τον οποίο πήζει το αίμα σας . Το άγχος θεωρείται πλέον ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις , μαζί με το κάπνισμα , το υπερβολικό βάρος , και την έλλειψη άσκησης . Όλο αυτό γίνεται πολύ σημαντικό αν σκεφτεί κανείς ότι οι καρδιακές παθήσεις αφορούν  περισσότερους άνδρες ηλικίας άνω των 50 ετών και περισσότερες γυναίκες ηλικίας άνω των 65 ετών από οποιαδήποτε άλλη ασθένεια .

Χτύπημα κάτω από τη ζώνη

Έχετε παρατηρήσει  πώς το στρες σας φαίνεται να βρίσκει το δρόμο προς το στομάχι σας ; Το γαστρεντερικό σας σύστημα μπορεί να είναι ένα εύκολος στόχος για ένα μεγάλο μέρος του στρες  . Το στρες μπορεί να επηρεάσει την έκκριση των οξέων στο στομάχι σας και μπορεί να επιταχύνει ή να επιβραδύνει τη διαδικασία της περισταλτικότητας ( τη ρυθμική σύσπαση των μυών του έντερο σας ) . Δυσκοιλιότητα , διάρροια, αέρια , φούσκωμα , και απώλεια βάρους μπορεί να συνδέονται όλα με το στρες . Το στρες μπορεί να συμβάλει στην γαστροοισοφαγική  παλινδρόμηση (με δυσπεψία και ξινίλες) και μπορεί επίσης να διαδραματίσει ένα ρόλο στην επιδείνωση του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου και της  κολίτιδας .

Το στρες μπορεί να επηρεάσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Κατά την τελευταία δεκαετία ή έτσι , όλο και περισσότερες ενδείξεις υποστηρίζουν  τη θεωρία ότι το στρες επηρεάζει το ανοσοποιητικό σας σύστημα . Στην πραγματικότητα , οι ερευνητές έχουν ακόμη επινόησε ένα όνομα για αυτό το νέο πεδίο μελέτης . Το αποκαλούν Ψυχονευροανοσολογία . Αυτός ο τομέας  μελέτα τις σχέσεις  μεταξύ διάθεσης , συναισθηματικών καταστάσεων , των ορμονικών επίπεδων , και των αλλαγών στο νευρικό και το ανοσοποιητικό σύστημα . Το άγχος – ιδιαίτερα το χρόνιο στρες – μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό σας σύστημα , καθιστώντας το λιγότερο αποτελεσματικό στην αντίσταση σε  μικρόβια και ιούς . Η έρευνα έχει δείξει ότι το στρες μπορεί να παίζει ρόλο στην επιδείνωση μια ποικιλία από διαταραχές του ανοσοποιητικού συστήματος , όπως το HIV , το AIDS , ο έρπης, η μετάσταση του καρκίνου , η ιογενής λοίμωξη , η ρευματοειδής αρθρίτιδα , καθώς και ορισμένες αλλεργίες, καθώς και άλλες αυτοάνοσες καταστάσεις..

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s